onsdag den 3. oktober 2012

Velkommen til min spritnye blog - PerK

Der er ikke så lidt at ta' fat på at fortælle om, alt fra livets gang i Aarstiderne og med vores økologi, biodynamik, landbrug, haver og meget andet, som er den verden vi brænder for. Økologi er et ord vi sjældent bruger, fordi det er så selvfølgeligt for os der arbejder med det og har gjort det i årevis. Men økologi er ingen selvfølge, og det er ikke altid lige let at forstå, hvad det egentlig handler om.

Jeg vil gerne forklare hen af vejen, lidt mere bagom, hvad økologi er. Jeg vil også gerne formidle mine tanker om, hvordan verden er i bevægelse, og hvordan dagsaktuelle spørgsmål kan fortolkes med min økologiske briller.

Altså en slags '20 spørgsmål til professoren', og dermed: spørgs løs!

Billedet er fra den 20 september i år, hvor vi havde gang i et lille hjørne af den brogede virkelighed på Krogerup Avlsgård, nemlig høsten af humle. Gården ligger i Humlebæk, hvor der vitterlig er vild humle og en bæk. Men vild humle er ligeså lidt som vilde æbler nødvendigvis interessante. I vores tilfælde tale om en dyrket humle fra 'gamle dage'. Og det er en historie, som skal forbinde os med fremtiden. Det handler nemlig om at komme tæt på dyrkningen og følge en råvare til dørs. I dette tilfælde jo det gode øl.

Skulle jeg komme med en opfrodring her, så er det at forfølge denne humle-øl-historie og komme til Aarstidernes Oktoberfest på Krogerup lørdag den 6. oktober, hvor øllet vil flyde, ligesom musikken og den gode mad. Læs mere her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar